Anetta

?Made in Poland? ? polskie firmy podbiją zagraniczne rynki.

Kampania wizerunkowa „Made in Poland” ma pomóc polskim firmom wejść na zagraniczne rynki. 14 października 2013 r. na konferencji inaugurującej kampanię, przedstawiciele rządu, przedsiębiorcy i eksperci dyskutowali o tym, jak najefektywniej promować polską markę oraz rodzime firmy i ich produkty na arenie międzynarodowej.  Promocja Polski obejmie pięć kluczowych ze względu na eksport rynków i 15 najbardziej perspektywicznych polskich branż. Są to m.in. produkcja żywności, okien i drzwi, mebli, jachtów i łodzi rekreacyjnych, kosmetyków, a także przemysł biotechnologiczny oraz farmaceutyczny. Perspektywy i osiągnięcia rodzimych firm z tych sektorów zostały przedstawione w zaprezentowanej podczas konferencji inauguracyjnej „Białej Księdze” tj. raporcie „Polska gospodarka: perspektywiczne sektory, polskie firmy oraz ich produkty”. Kampania „Made in Poland” to początek długofalowych działań, różniących się od poprzednich programów tym, że w celu osiągnięcia efektu synergii, angażują wiele resortów. Mają łączyć one ich wiedzę, kompetencje i możliwości. O efektywną promocję

Teaser

Kampania wizerunkowa ?Made in Poland? ma pomóc polskim firmom wejść na zagraniczne rynki. 14 października 2013 r. na konferencji inaugurującej kampanię, przedstawiciele rządu, przedsiębiorcy i eksperci dyskutowali o tym, jak najefektywniej promować polską markę oraz rodzime firmy i ich produkty na arenie międzynarodowej. 

Promocja Polski obejmie pięć kluczowych ze względu na eksport rynków i 15 najbardziej perspektywicznych polskich branż. Są to m.in. produkcja żywności, okien i drzwi, mebli, jachtów i łodzi rekreacyjnych, kosmetyków, a także przemysł biotechnologiczny oraz farmaceutyczny. Perspektywy i osiągnięcia rodzimych firm z tych sektorów zostały przedstawione w zaprezentowanej podczas konferencji inauguracyjnej ?Białej Księdze? tj. raporcie ?Polska gospodarka: perspektywiczne sektory, polskie firmy oraz ich produkty?. 

Kampania ?Made in Poland? to początek długofalowych działań, różniących się od poprzednich programów tym, że w celu osiągnięcia efektu synergii, angażują wiele resortów. Mają łączyć one ich wiedzę, kompetencje i możliwości. O efektywną promocję polskiej gospodarki dbać będą m.in. Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Polską Agencję Rozwoju Przedsiebiorczości, Kancelarię Premiera i Prezydenta, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Wydziały Promocji Handlu i Iwestycji przy Ambasadach RP, a także samych przedsiębiorców.

Nic nie dzieje się samo. Tą lepszą Polskę, lepszą gospodarkę robią konkretni ludzie, lepsi Polacy. Chcemy z dumą powiedzieć: to jest czas polskiej marki, to czas dumy z polskich produktów ? mówił wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński. ? Jesteśmy z Polski i mamy się czym pochwalić za granicą. Wszyscy jesteśmy ambasadorami polskiej marki ? dodał.

Wicepremier przypomniał, że poza kampanią promocyjną, wsparcie dla firm zainteresowanych eksportem pochodzi m.in. z funduszy europejskich oraz Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. – Za nami kwartał w którym po raz pierwszy ponad 2 mld zł wpłynęło do przedsiębiorstw z funduszy unijnych, a obecny kwartał będzie jeszcze lepszy ? mówił wicepremier Piechociński.

A to już wiesz?  PROGESTERON ? dlaczego tak istotny dla przyszłej mamy? Część II

Z kolei wiceminister gospodarki Ilona Antoniszyn-Klik zwróciła uwagę na zmiany jakie zaszły w Polsce w ostatniej dekadzie. – Nasze firmy są zupełnie inne niż 10 lat temu, innowacyjne, oferujące świetnej jakości produkty i usługi. Będziemy to pokazywać, dostosowując formę i zakres promocji do każdego z zagranicznych rynków objętych akcją, działać nieszablonowo ? przekonywała Ilona Antoniszyn?Klik, wiceminister gospodarki. Podkreślała, że poza wspieraniem firm, które już obecnie mają silną pozycję na rynkach zagranicznych, Ministertwo Gospodarki chce zbudować sieć pomocy także dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Na temat potencjału i znaczenia polskich inwestycji za granicą mówiła m.in. Lucyna Stańczak,  Dyrektor EBOR na Polskę. ? Dotychczasowa współpraca z polskimi firmami przynosi ogromne sukcesy. Dzięki wilokierunkowemu wsparciu, polskie firmy stają się poważnymi regionalnymi ?graczami? inwestującymi w Europie Centralnej, na Bałkanach i na wschód od naszej granicy ? mówiła Stańczak.

Obecni na konferencji przedsiębiorcy zaznaczyli, że polskie firmy doceniają dotychczasową pomoc i zaangażowanie polskiego rządu i liczą na strategiczne wsparcie. ? Widzimy ogromny postęp w relacjach z administracją państwową. Od kilku lat mamy już wsparcie ze strony resortów: gospodarki, spraw zagranicznych oraz od rozwoju regionalnego ? mówił Adam Góral, prezes Asseco Poland. Pomoc ta polega m.in. na uwiarygodnianiu firmy w oczach zagranicznych kontrahentów – dodał.

***

Kampania informacyjno-promocyjna ?Made in Poland?, prowadzona od połowy września 2013 r.  ma wzmocnić wizerunek Polski, jako wiarygodnego i nowoczesnego partnera gospodarczego wśród przedsiębiorców oraz opinii publicznej w Czechach, Niemczech, na Ukrainie, w Chinach oraz w Rosji.

Realizowana jest przez Ministerstwo Gospodarki we współpracy z wybranymi w przetargu partnerami: domem mediowym Arena, agencją PR – Headlines Porter Novelli oraz agencją kreatywną What. Obejmuje swoim zasięgiem Internet, reklamy prasowe, outdoorowe oraz public relations.

Kampania ?Made in Poland” finansowana jest ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013.

A to już wiesz?  Ewelina Nazarko-Ludwiczak ekspertem w programie promocji Polskiej Branży Medycznej za granicą

Źródło Headlines. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy